Kiadványaink

Babaúszás – Boldogságprogram

Babaúszás - Boldogságprogram

Babaúszás – Boldogságprogram

Kiadványunk szerzői: Ruzsonyi Ági, Kalovics István Perfact-Pro Kft., 2007

Könyvünk elsősorban a gyermekekről, fejlődésükről, nevelési módokról szól; természetesen “vizes” szemszögből, és a babaúszás lehetőségeit is felsorakoztatva. Nagyon sok gyakorlati segítséget nyújt a hiszti-korszakban lévő, valamint a dacos gyermekek szüleinek, akárcsak a sokgyermekeseknek, az első gyermekeseknek, a babaúszásra készülőknek vagy az otthon pancsolóknak. Megtanít arra, hogyan válj magabiztosabb szülővé, és hogyan bízz jobban magadban. Természetesen arra is, milyen technikával köthetsz kompromisszumot gyermekeddel, győzheted le esetleges víziszonyodat, milyen egyszerű módon szabadulhatsz meg a gyerkőccel szemben támasztott, mindent elsöprő követelményrendszertől – vagy épp hogyan tudsz vele következetes lenni.

 

 

 

A legfőbb jóság

@Kalovits István / A legfőbb jóság

Szerző: Kalovits István, Holoprint Kiadó, Budapest

Kinek szól ez a könyv?
Mindenekelőtt maguknak a babáknak!
Mivel azonban ők még nemcsak hogy olvasni nem tudnak, de még beszélni sem, sőt szavainkat sem értik, így olvassuk inkább az ő szemükkel, átélve az ő érzéseiket. Higgyük el, fogadjuk el, hogy a kezünkben lévő kis tehetetlen csöppség valójában egy tökéletes egyéniség, aki a génjeink által meghatározott test-börtönében most kezdi el tanulni mit is jelent embernek lenni. (Talán valahogy úgy, mintha egy új autót vásárolnánk, amibe beülve meg kell tanulni az egész szerkezet működését.) A baba számára minden érzés, minden benyomás teljesen új, amit ráadásul nem megbízható, be nem járatott érzékszerveivel kell elemezni, feldolgozni, megtanulni és a többi jelenséggel összeegyeztetni.

Egyre több a bizonyíték arra, hogy a szellemi létezés már jóval a születés előtt a magzatban aktívan jelen van: a magzat képes a tanulásra, “maga formálja” saját agyát. Képességei megvannak hozzá, hiszen a 6-7 hónapos magzat agysejtjeinek száma már teljes életére kialakult, és ezek az agysejtek újra már nem termelődnek, csak pusztulnak. Születés után az agy igen gyorsan barázdálódik: több százezermillió neuronja százbilliónyi kapcsolatot létesít a többi sejtekkel.

Az oly divatos számítógép-hasonlatot igénybe véve ez azt jelenti, hogy a komputert az újszülött maga programozza be génjei behatárolt keretei között. Természetesen van egy saját ritmusa, melyet egyre inkább befolyásol a külvilág ingerözöne: kevés inger esetén a folyamat lelassul, túl sok ingeméi a biztosítékok kikapcsolnak. Ha a csecsemő az emberi lét kötelező tevékenységein túl (evés, anyagcsere, fény- és hőhatások, légzésreflex stb.) megfelelő adagolásban, ismerős közegben a gravitáció nyűgétől jórészt megszabadítva sikeres játéktevékenységgel szerezheti meg a tanuláshoz szükséges kommunikációs alapokat, felébredt kíváncsisága a tanulás első lépcsőfokát jelenti. Hogy ez a gyakorlatban hogyan történik, erről olvashatunk a továbbiakban.